Etiquetes

1 de set. 2011

Fajites globalitzades

Com la majoria de persones que s’independitzen (respecte els pares, no del govern central), jo també vaig tenir una "diada Ikea". Vam mesurar tot tipus de mobles, vam apuntar moltes col·leccions de noms impronunciables i vam acabar el matí quan la majoria de catalans ja havien dinat. Així les coses, vam caure en la temptació (manipulació?) de menjar alguna cosa ràpida a la mateixa botiga. El petit frankfurt dins d’un pa enorme ens va decebre (perquè després diguin que la mida no importa), mentre que el rotllet de salmó “no estava malament”. Ahir, però, vaig provar de millorar-ne la fórmula i, com que el resultat va ser un èxit, aquí us en deixo la recepta.

*Ingredients:
- “tortilles” mexicanes (als supermercats se’n troben fàcilment)
- enciam
- 1 paquet de salmó fumat
- formatge
- olives (farcides amb anxova)
- 1 all tendre
- vinagre de poma
- oli i sal
- orenga
- 1 iogurt

*Elaboració:
- Rentem i tallem l’enciam a tires, ben petites.
- Tallem, també a trossets menuts, els altres ingredients (salmó, formatge, olives, all tendre).
- Ho barregem tot plegat, amanit amb una mica d’oli i vinagre de poma (3 parts d’oli per 1 de vinagre, aprox.).
- Escalfem al microones les “tortilles”, durant 30 segons.
- Preparem una salsa de iogurt, tot barrejant un iogurt, una mica d’oli, sal i orenga (ho podem fer amb una cullera, al mateix pot del iogurt).
- Posem la salsa damunt el farcit i, finalment, enrotllem la “fajita”...queda molt bo i refrescant!

*Altres:
- Podem tenir preparada la barreja a la nevera i, d’aquesta manera, només necessitarem 5 minuts per preparar l’àpat!

2 comentaris:

  1. Ei!!!!!!!! El meu primer comentari al teu blog nou acabat d'estrenar!!! Quina il·lu!
    Felicitats per la nova independència, no ho sabia! On estàs? A sabadell mateix?
    No he menjat mai a Ikea, de manera que agafo la teva recepta millorada. Pels ingredients i per la salsa de iogurt, estic segura que m'agadaria molt ;)

    ResponElimina
  2. Ei! Sí, estic a Sabadell mateix, prop de La Rambla i molt contenta :)
    Ja em diràs a veure si proves la recepta i què et sembla! segur que tu encara la sabries millorar una mica més ;)

    ResponElimina