Etiquetes

22 de març 2012

Semblava fàcil, això de fer patates fregides...

Tot i que d'entrada em semblava un plat senzill i ràpid, després d'investigar una mica per internet ja em vaig adonar que si es volen fer bé (que quedin cruixents per fora i meloses per dins), la cosa no és "pim pam".

Aquí us deixo la recepta que va seguir una servidora (que va barrejar trucs i consells d'altres blogs). El procés pot semblar entretingut...però el resultat val molt la pena!

PATATES FREGIDES
*Ingredients:
- 1 patata gran per persona, aprox. (tipus Monalisa)
- 1 cullerada sopera de sucre
- aigua
- sal
- oli

*Elaboració:
-Pelem i tallem les patates, en trossos allargats.
-Les posem en un bol on hi càpiguen totes i l’omplim d’aigua molt freda. Quan l’aigua estigui tèrbola, retirem les patates i les reservem en un escorredor.
-Omplim el bol d’abans amb aigua a punt de bullir, hi posem una cullerada de sucre i deixem que aquest es dissolgui. Hi posem les patates i ho deixem reposar 10 minuts.
-Passat aquest temps, les escorrem i les assequem bé amb paper de cuina. Les deixem a la nevera durant 20 minuts.
-Ara ja comencem a fregir-les! Posem oli abundant en una paella o fregidora i, quan estigui calent, hi posem les patates i les fregim durant 3 minuts aprox. Les retirem del foc i les deixem refredar una mica.
-Les tornem a fregir, fins que estiguin ben daurades. Les escorrem, les salem i les servim.

2 comentaris:

  1. Carai Maria! No m'havien explicat mai aquesta manera de fer-les. I requereix una dosi de paciència... però si el resultat val la pena això s'haurà de provar! Bona proposta.

    ResponElimina
  2. Ara mateig les vaig a provar de fer, ja os diré, pro algun sap com es te que fer per guardar-les fetes fins al cap d'una hora? es que a ca meva soms uns quants i dinen a horaris diferents per treball estudis...els primers a dinar perfecte pro els últims....

    ResponElimina